Recepcia Non-stop +421 57 4872 000
Rezervačný formulár »

Zásady správneho saunovania

Pri vstupe do sauny si môže návštevník nastaviť presýpacie hodiny. Šľapky nechajte pred saunou. V saune prosím použite plachtu na to určenú.

 

Dýchajte nosom. Nie zhlboka. Nadychujte sa nosom, zo začiatku plytko, neskôr nádychy prehlbujte. Zbytočne nerozprávajte a nepohybujte sa, v saune nechajte telo oddychovať. Oči častejšie privierajte, alebo ich majte zatvorené.

 

Saunovanie by malo byť krátke, ale intenzívne. Pobyt v saune by nemal trvať viac ako 15 minút, niekto rád leží, niekto preferuje sedieť. Po ležiačky pociťujete príjemné rovnomerné teplo, lebo celý organizmus je v rovnakej teplotnej hladine a rozdiely povrchovej teploty sa rýchlejšie vyrovnávajú. V horných častiach sauny je teplejšie. Spoľahnite sa na Váš pocit. U detí je potrebné pobyt v saune skrátiť asi na 5 minút.

 

Nevstávajte prudko. Ak chcete vstať, začnite najprv pohybovať končatinami, ak ležíte, sadnite si a pomasírujte si telo a až po chvíli sa postavte. Posledné dve minúty by ste sa mali posadiť, aby si  Váš krvný obeh zvykol na zvislú polohu a aby sa krv náhle nenahrnula do nôh.

 

Po dokonalom prehriatí nasleduje ochladenie. Pred ním je však nutné najprv spláchnuť pot z tela. Ochladzovací bazén Vám pôžitok zo saunovania zvýrazní. Pri vysokom krvnom tlaku by ste sa mali vyhnúť ponorenia sa do bazéna so studenou vodou. Dôležité je ochladenie zátylku na hlave. Opakované použitie studenej vody trénuje Vaše cievy a zvyšuje odolnosť organizmu. Otužilejší v bazéne robia aj drepy, niekto sa len schladí a radšej sa rýchlo ponáhľa von. Po ochladení v bazéne sa osprchujte.

 

Pred ďalším vstupom do sauny si chvíľu odpočiňte. K tomu môžete využiť príjemné prostredie odpočivárne. Započúvajte sa do relaxačnej hudby a ponorte sa do pocitu uvoľnenia.

 

Celý tento cyklus doporučujeme zopakovať 3x.  Počas saunovania je veľmi dôležité doplnenie tekutín. Vhodná je čistá voda, minerálka, džús.